tirsdag 15. februar 2011

Tirsdag 15. februar


bildet hentet HER

Idag startet dagen rolig, så jeg fikk da tid til å rydde litt på legekontoret og gjøre klart til dagen. Var på behandlingsrommet, og idag har mesteparten av dagen gått til å rydde og observere. Syntes dette er litt morsomt også, da kan jeg nemlig gjøre noe og være med å bestemme. Jeg fikk i oppgave å rydde i et skap der pasienter oppbevarer b12 injeksjonenen sine, og jeg sorterte de da etter alfabetet.


Det har også vært innom flere pasienter som skal av- eller påmontere enten holter eller 24t blodtrykksmåler. Har fått "plottet" litt inn på journaler, og hatt avsvaret for å passe på at ingen pasienter sitter i kø, dette da mens helsesekretæren gjør noe annet et annet sted. Har også kommet pasienter som skulle ta betolvex (b12).

Hentet HER
Jeg har også fått lov til å påmontere et 24t holter, helsesekretæren byttet da jobb med meg og var min assistent. Ved halv 3tiden fikk jeg lov til å utføre EKG på en pasient, og bnår jeg var ferdig hentet jeg helsesekretæren for at hun skulle se over. Har også fått lov til å utføre spirometri, men siden dette var første gang trengte jeg en del hjelp.

Ved slutten av dagen vasket jeg litt på behandlingsrommet og EKG rommet. Vasket også litt utstyr og sjekket om sårskifterommet trengte påfyll.


1 kommentar:

  1. Hei Trude!

    Høres ut som nok en spennende dag på legekontoret!

    Det må være utrolig lærerikt å få lov til å utføre EKG alene, og det virker som at du har god kontroll på dette siden du nå får utført dette alene. Kjekt at du fikk mulighet til å utføre spirometri også, her hadde det vært veldig fint om du beskrev hvordan du utførte dette.

    I morgen kommer jeg på praksisbesøk til deg.

    Anne Grete

    SvarSlett