tirsdag 15. mars 2011

Tirsdag 15. mars

Idag fikk jeg beskjed om at jeg skulle sitte i resepsjonen hele dagen, og skulle da få opplæring i dette. Trodde dette skulle være KJEMPE vanskelig, men det var det faktisk ikke. Trodde ikke jeg kunne så mye som jeg kunne, dette pga at jeg bare har observert når helsesekretærene har gjort forskjellige ting inne på journalene. 

Hentet HER

Etter å ha sett på helsesekretæren litt fikk jeg prøve litt selv. Etterhvert ble jeg så trygg på meg selv, at helsesekretæren gikk for å ordne andre ting. Imens hun var borte fikk jeg øvd litt på å legge inn frikort og å legge inn ny pasient. Ble stolt av meg selv da jeg fikk til dette uten hjelp, og da helsesekretærene fikk høre hva jeg hadde gjort syntes de jeg var kjempe flink. Når man får sånne positive kommentarer, føler man seg bedre og man føler at man mestrer noe. Skjønner mye bedre nå hvorfor man lærer ved å gjøre ting, for skjønte mye mer og lærte mer ved å få jobbe litt på egenhånd. Fikk da utforske hvordan det er å sitte bak luken, og merket da veldig stor forskjell på hvordan pasientene oppfører seg. Noen kommer løpende inn fordi de er for sent ute til timen, eller så kommer det pasienter som kommer nesten en time for tidlig. 

Fikk også øvd meg litt på det å snakke i telefon, men dette var bare når jeg måtte ringe inn til en lege og fortelle at en av pasientene, som var 30 min forsinket, hadde kommet. Alt i alt føler jeg meg mer sikker på meg selv, og håper å få sitte i resepsjonen neste gang også. 

1 kommentar:

  1. Hei Trude!

    Så bra, det er godt å høre at du hadde en positiv opplevelse rundt det å sitte i resepsjonen. Syns det var fint å høre at du fikk prøvd deg litt på egen hånd, for man får et annet inntrykk av situasjonen da som du også beskriver.

    Håper jeg får lese flere innlegg fra arbeidsdager i resepsjonen.

    Anne Grete

    SvarSlett