onsdag 23. mars 2011

Tirsdag 22. mars

Idag satt jeg i resepsjonen hele dagen, og dette er noe jeg syntes er kjempe artig. Føler at jeg da får møte pasientene på en annen måte, og jeg er på en måte det første de ser når de skal til legen. Helsesekretærene be imponert over alt jeg kan, og hvor fort jeg lærer meg ting. Håper å få sitte i resepsjonen neste gang også, for dette er virkelig noe jeg liker å gjøre. Dette fordi jeg liker måten jeg får kontakt med pasientene på, og det at jeg får noe å gjøre. På behandlingsrommet blir det mest observasjon, mens i resepsjonen er det jeg som sitter foran skjermen og jeg får se hvor mye jeg kan.

Bildet henter HER













Idag gikk det mye i å notere når pasienter har kommet, sette opp ny time, avbestillinger av time og pasienter som skulle på legevakten. Dette er noe jeg føler jeg behersker nå, og syntes det er gøy å få jobbe med noe jeg syntes jeg får til. I noen tilfeller kom det pasienter som skulle ha henvisninger eller som skulle bli pasient på Humana. Den første gangen trengte jeg hjelp, men etterhvert så lærte jeg meg dette selv.

Etter lunsj så jeg igjennom regnskapet, og så at det var flere som hadde dratt uten å betale. Det er da lurt å skrive ut giroer, for da får man ikke så mye å gjøre på slutten av dagen. Skrev ut giroer, noterte det i regnskapet og puttet konvoluttene i postboksen. Gjorde ikke så mye annet, men syntes uansett dette er kjempe morsomt.

Hentet HER

1 kommentar:

  1. Hei Trude!

    Så bra, enda en dag i resepsjonen :) Resepsjonsarbeid inneholder mange og varierte arbeidsoppgaver, og som du sier får man en nærmere kontakt med pasientene. Fint om du senere kanskje beskriver episoder du opplever i resepsjonen, og reflektere litt faglig rundt dette.

    Anne Grete

    SvarSlett