Idag på jobb så var det min tur til å ta telefoner og sitte i resepsjonen. Dagen startet med at jeg skulle lære og observere hvordan man skal kommunisere når man snakker med pasienter via telefon. Det er da viktig å stille åpne spørsmål for og finne ut hvorfor pasienten trenger å snakke med en lege.
Etter lunsj skulle jeg sitte i resepsjonen, og se hvordan de kommuniserte med pasienter og hvordan datasystemet fungerte.
Hei Trude!
SvarSlettSå flott bloggen din har blitt! Her ser jeg du har lagt ned mye arbeid :)
Fin refleksjon fra tirsdag 23 november, for det er det du mener og ikke 25 november?
Spennende at du har fått være med på "resepsjonsarbeid" - observasjon er en viktig del av læringen. Kanskje du etterhvert slipper til selv? Det hadde vært spennende det.
Kommer på praksisbesøk i mrg kl 13, så blir spennende å høre hva du har lært siden sist.
Anne Grete